banner275
20 Eylül 2013 Cuma 19:17
Millet'in Vekili: Feramuz Üstün
banner305
banner331

Feramuz Üstün, Kelkit Deredolu Beldesi’nde doğmuş. Siyasete, Türkiye’nin takdirini kazanmış “Adam gibi Adam” yaftasını alan, geçmişi siyasi vesayetin gömüldüğü Keş Dağ’ının beyaz karları gibi tertemiz olan Muhsin Yazıcıoğlu’nun yanında başladı.

Milletvekili olmadan önce görev aldığı İller Bankası’nda özellikle hemşerilerine karşı hiçbir siyasi görüşe bakmadan elinden geldiğince yardımcı oldu. Anadolu insanı olan ailesinden aldığı Gümüşhaneliliğini her alanda gösterdi.

2011 yılında Gümüşhane Milletvekili olarak meclise girdi. İller Bankası’nda Gümüşhane ve ilçelerine hizmet katkısı sağlayan Üstün için vekillik  çok farklı ve zorda olmadı. Üstün siyasetten ziyade hemşerilerinin gönüllerini fethederek gerçek manada Millet’in Vekili olmak istedi ve bunuda 2 sene başararak vatandaşın gönlüne girmeyi başardı.

2 yıllık vekillik döneminde Gümüşhane’ye gelen her hizmette hemen hemen imzası bulunan Üstün’ün, özellikle Türkiye geneli yankı uyandıran Acemi Birliklerinin Küçük şehirlere taşınması projesi sadece Gümüşhane’nin değil, Anadolu’daki çoğu küçük şehrin ekonomik anlamda kurtuluş reçetesi olacak.

17 yıldır yılan hikayesine dönen İç Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayacak en kısa güzergah ve bölgenin kalkınmasına büyük güç katacak olan Şiran-İkisu yolunun hızlandırılması ve tünelli geçişi için Karayolları Genel Müdürü’nü bizzat bölgeye getirerek çalışmalara hız verdirmeside 2 yıllık vekillik döneminde önem arz eden çalışmalar old u.

Birçok hizmetlerin Gümüşhane’ye gelmesi için girişimlerde bulunan Üstün yaptıklarının yanı sıra gönül adamı olması ve rozetsiz siyaset yapması Gümüşhane’de daha çok  takdir topladı. Özellikle diğer siyasi partilerin yönetici ve üyelerininde gönlünü kazanan ve teveccühlerini alan Üstün bu özelliğiyle tam manası ile Millet’in Vekili olma başarısını gösterdi. Zaten işde bu gönüllere girebilme gayretidir. Bu uğurda kendi parti mensuplarının tepkisini dahi alsa o aldırış etmeden bildiği doğru yolda gönül adamı olmayı, siyasi görüşüne bakmaksızın her hemşerisinin gönlünde yer edinmeyi düstur edindi ve bunu başardı.

Bu yazı kaleme alınırken yahu bu adamın hiç mi hatası yok denebilir, mutlaka insanoğlu hatasız olmaz ancak hırs olmadan gönüllere girebilmenin, siyaset yapmanın ve bardağın dolu tarafını bazı zamanlar gözler önüne sermek gereklidir.

 

 

Serkan Kaya

Kaynak: Haber29.NET

Son Güncelleme: 05.10.2013 14:57
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
gümüşhaneli 2013-09-19 16:19:09

feramuz üstün remzi efendinin oğludur.aile yapısıyla gümüşhanenin ait olduğu mukaddesatçı kültürü ankarada en iyi şekilde temsil etmektedir.başarılarının devamını dilerim

Avatar
Sabri varan 2013-09-20 19:36:39

Seçmeni uyduruk haberlerle uyutmadığı ve delikanlıdır Feramuz.sabri varan

Avatar
koksal Tanış 2013-09-20 19:40:31

Allay yolunu acik eylesin sn vekilim

Avatar
İsmail Hakkı 2013-09-20 20:12:09

Hımmm... bende bu kadar Gümüşhaneli, müdür, daire başkanı, genel müd. yardımcısı, genel müd. bürokrat nereden çıktılar diye düşünüyordum. Arkalarında kim var diye merak ediyordum. Ne diyelim Yüce Yaratıcı Gümüşhane nin yüzünü hep güldüre.
Wayyyyyyyy.........
Bakanlık mı var ufukta.........

Avatar
bekir celep 2013-09-21 06:50:58

Yaz boyunca ilçem için birşey göremedim de....

Avatar
bıraksana 2013-09-22 06:56:27

bekir hoca iktidarın şirana yaptığını bu yaşına kadar hangi parti yaptı ama sen hala birileri adına fanatiklik yapıyorsun ayıptır millet sana saygı duyarken yapma böyle feramuz beyi de şiran yeni yeni tanımaya başladı geleceği parlak bir vekil inşaallah bakanlık yapacak.

Avatar
Eren 2013-09-23 14:52:22

Yazıda geçen "gönül adamı olması ve rozetsiz siyaset yapması Gümüşhane’de daha çok takdir topladı." ifadesi Sn. Vekilimizi çok iyi özetliyor...
"Başak olgunlaştıkça boyun eğer" atasözümüzdeki tevazuyu kendisiyle tanışır tanışmaz fark edebiliyorsunuz…
Hepimizin kafasındaki klasik siyasetçilerden çok daha farklı bir duruşu var. Kendisine sarıldığınızda, hasbihal ettiğinizde samimiyetini hemen anlayabiliyorsunuz…
Siyasete yanında başladığı rahmetli Muhsin YAZICIOĞLU’nun ölmeden önce yaptığı son konuşmasındaki şu anlamlı sözleri hepimize ders olacak nitelikte: “Bir saniyesine bile hakim olamadığımız, hükmedemediğimiz bir hayat için, bir dünya için, bu kadar fırıldak olmanın anlamı yoktur.”