Gümüşhane

Gümüşhane'nin Su Kaynakları İçin Yeni Yol Haritası Çizildi

Vali Yardımcısı Bahar Kaya başkanlığında toplanan İl Su Kurulu, Gümüşhane'nin su geleceğini koruyacak yeni tedbirleri ve tasarruf politikalarını karara bağlandı


Gümüşhane’de su kaynaklarının korunması, sürdürülebilir yönetimi ve verimliliğin artırılması amacıyla gerçekleştirilen 2026 Yılı İl Su Kurulu Toplantısı, Vali Yardımcısı Bahar Kaya başkanlığında yapıldı. Kentin su geleceğini güvence altına alacak yeni tedbirlerin ve stratejilerin karara bağlandığı toplantıda, mevcut su sorunları kapsamlı bir şekilde masaya yatırıldı.

AFAD Toplantı Salonu’nda düzenlenen zirveye ilgili kurum amirleri ve kurul üyeleri katıldı. Toplantıda, "Su Verimliliği Yönetmeliği" kapsamında Gümüşhane genelinde yürütülen çalışmalar ve gelinen son durum detaylıca değerlendirildi.

Ulusal Su Planı ve Yeni Politikalar Anlatıldı
Toplantının bilgilendirme ve sunum bölümünde, Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Bilal Kirmencioğlu söz aldı. Katılımcılara yönelik kapsamlı bir sunum gerçekleştiren Kirmencioğlu, Ulusal Su Planı ve bu plan doğrultusunda hem Türkiye genelinde hem de yerelde yürütülen faaliyetlerin detaylarını paylaştı. Kirmencioğlu, suyun tasarruflu kullanımına yönelik hayata geçirilecek yeni politikalara dikkat çekti.

Sahadaki Sorunlar İncelendi, Yeni Tedbirler Alındı
Toplantının son bölümünde ise geçmiş dönemde alınan kararların takibi yapıldı. İl Su Kurulu üyeleri, 2025 yılı kararları doğrultusunda kentte yürütülen çalışmaları ve saha uygulamalarını inceledi.

Uygulama sürecinde karşılaşılan bürokratik ve teknik aksaklıklar tek tek ele alınarak, bu sorunların çözümüne yönelik alınabilecek tedbirler kararlaştırıldı. Önümüzdeki süreçte atılacak adımlar konusunda ortak bir yol haritası belirlendi.

Toplantı, kurul üyelerinin görüş ve önerilerinin dinlenmesinin ardından sona erdi. Hayata geçirilecek yeni kararların, Gümüşhane'nin su alt yapısına ve tasarruf eylem planlarına önemli katkılar sunması bekleniyor.